Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T16:40:55+01:00
Roślinność Ameryki Południowej leży na obszarze dwóch państw florystycznych. Większość obszaru zajmuje państwo neotropikalne, stosunkowo niewielka, południowa część kontynentu należy do państwa holantarktycznego. Występuje stosunkowo regularny układ stref roślinnych, gł. zbiorowiska noszą tu lokalne nazwy, obejmujące cały kontynent nazwy. Wielkie obszary strefy zajmuje selwa - wiecznie zielony, wilgotny las równikowy, przechodzący w górach w różne formacje leśne (m.in. lasy mgielne), następnie górskie, wilgotne formacje krzewiaste i trawiaste (paramo).
2009-11-13T22:00:27+01:00
Roślinność Ameryki Południowej leży na obszarze dwóch państw florystycznych. Większość obszaru zajmuje państwo neotropikalne, stosunkowo niewielka, południowa część kontynentu należy do państwa hol-antarktycznego. Występuje stosunkowo regularny układ stref roślinnych, gł. zbiorowiska noszą tu lokalne nazwy, obejmujące cały kontynent nazwy. Wielkie obszary strefy zajmuje selwa - wiecznie zielony, wilgotny las równikowy, przechodzący w górach w różne formacje leśne (m.in. lasy mgielne).
Przepraszam że tak mało ale się spieszyłem.