1.Jakie jest znaczenie tlenu?
2.jakie czynniki wpływają na klimat?
3.Co to jest przeobrażenie owadów? stadia rozwojowe owadów.
4. Jaki ptaki przystosowały się do latania?
5. W jaki sposób powstaje smog?
6. Czy człowiek ma wpływ na efekt cieplarniany?

2

Odpowiedzi

2009-11-12T15:41:28+01:00
1.Bez tlenu nie istniało by życie na ziemi.
2.Czynniki wpływające na klimat głównie to CO2
5.Smog powstaje:masa samochodów wydziela spaliny które unoszą sie nad miastem zwane smogiem
6.człowiek ma wpływ na efekt cieplarniany przez niego w końcu wydziela sie co2 do atmosfery ludzie nie segregują smieci itp.
4.ptaki z czasem ewoolucji przystosowały sie do latania.
3.przeobrazanie to proces rozwoju owada od kokonu do wydostania sie z kokonu.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T15:43:36+01:00
1.Tlen jest najbardziej rozpowszechnionym pierwiastkiem na Ziemi. Potrzebny jest do funkcjonowania(oddychania) organizmów, oraz jest produktem fotosyntezy.
2.
radiacyjne
układ ciśnień
fronty atmosferyczne
masy powietrza
prędkość wiatru
szerokość geograficzna
rzeźba terenu
odległość od morza
prądy morskie
pokrycie terenu
antropogeniczne
wysokość nad poziomem morza
wielkość i rozmieszczenie lądów i oceanów
3.
typ metamorfozy larwy owada w dorosłego osobnika, w trakcie której występuje stadium poczwarki.
4.
pierzaste skrzydła, opływowy kształt
5.
Pył, szkodliwe związki chemiczne i wilgoć unoszą się w powietrzu, przy zerowym wietrze
6.
Tak. Człowiek ociepla klimat przez samego siebie, produkując ogromne nakłady dwutlenku węgla (CO₂) z kominów hutniczych, czy opary samochodów.