Zad 1
Odmień przez przypadki w l.pojedyńczej i mnogiej wyrazy - brat, tata,ucho .

Zad 2
Podaj przykład zastosowania substancji higroskopijnych w życiu codziennym .

dla tych co nie wiedzą :
Higroskopijność - zdolność pochłaniania wilgoci (pary wodnej i wody) przez substancje .

Zad 3
Znaczenie glonów w przyrodzie .
Pozytywne znaczenie .?
Negatywne znaczenie . ?
(trzeba wypisać znaczenia .)

Z góry dzięki . ;*

3

Odpowiedzi

2009-11-12T15:52:57+01:00
Zad. 1
M.brat
D.brata
C.bratu
B.brata
N.bratem
Msc.bracie
W. brat!

M.tata
D.taty
C.tacie
B.tatę
N.tatą
Msc.tacie
W.tata!

M.ucho
D.ucha
C.uchu
B.ucho
N.uchem
Msc.uchu
W. ucho!

nie jestem pewna czy dobrze :P
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T15:55:37+01:00
Mianownik: l.poj: brat, tata, ucho l.mn: bracia, tatowie/ojcowie(?), uczy
Dopełniacz: l.poj: brata, taty, ucha l.mn: braci, tatów/ojców, uszu
Celownik: l.poj: bracie, tacie, uchu l.mn: braciom, tatom, uszom
Biernik: l.poj: brata, tatę, ucho l.mn: braci, tatów/ojów(?), uszy
Narzędnik: l.poj: bratem, tatą, uchem l.mn: braćmi, tatami/ojcami(?), uszami
Miejscownik: l.poj: bracie, tacie, uchu l.mn: braciach, tatach/ojcach(?) uszach
Wołacz: l.poj: bracie, tacie, ucho l.mn: bracia, tatowie/ojcowie(?), uszy

2009-11-12T18:46:22+01:00
Zadanie 1
Mianownik:brat
Dopełniacz:brata
Celownik:bratu
Biernik: brata
Narzędnik: bratem
Miejscownik:bracie
Wołacz: brat!

Mianownik:tata
Dopełniacz:taty
Celownik:tacie
Biernik:tatę
Narzędnik:tatą
Miejscownik:tacie
Wołacz:tata!

Mianownik: ucho
Dopełniacz: ucha
Celownik: uchu
Biernik: ucho
Narzędnik: uchem
Miejscownik: uchu
Wołacz: ucho!