Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T15:53:55+01:00
Pole prostokąta wynosi 25 cm². jego szerokość stanowi 4/9 dlugości. Oblicz obwod tego prostokonta
P=25cm²
a- I bok
b=4/9a-II bok
P=ab
25=ab
25=a*4/9a
4/9 a²=25/:4/9
a²=25*9/4
a²=56,25
a=7,5
b=4/9*7,5=30/9
Ob=2a+2b
Ob=15+60/9=21 i 6/9cm
1 5 1
2009-11-12T15:59:23+01:00
X - I bok prostokąta 7,5
4/9x - II bok prostokąta 7,5 * 4/9 = 30/9
25 cm² = x * 4/9x
25 cm² = 4/9x² / √
5 cm = ⅔x / ⅔
5 cm * 3/2 = x
x = 7,5
L = 2a + 2b
L = 2 * 7,5 + 2 * 30/9
L = 15 + 6 ⅔
L = 21 ⅔ cm
2009-11-12T16:27:20+01:00

P=25cm²
a- I bok
b=4/9a-II bok
P=ab
25=ab
25=a*4:9a
4/9 a²=25/:4/9
a²=25*9/4
a²=56,25
a=7,5
b=4/9*7,5=30/9
Ob=2a+2b
Ob=15+60/9=21 i 6/9cm