Człowiek tworzy sztuczzne jeziora jako zbiorniki zatrzymujące nadmiar wody oraz po to , by budować przy nich hydroelektrownie.
Podaj przykłady pięciu takich jezior i zapisz, na których rzekach się znajdują.

Jezioro zaporowe
1.
2.
3.
4.
5.

Rzeka
1.
2.
3.
4.
5.

3

Odpowiedzi

2009-11-12T15:52:14+01:00

Solina San 1968 472,0
Włocławek Wisła 1970 408,0
Jeziorsko Warta 1990 202,8
Rożnów Dunajec 1941 169,3
Goczałkowice Mała Wisła 1956 166,8
Dobczyce Raba 1986 125,0
Otmuchów Nysa Kłodzka 1933 124,5
Nysa Nysa Kłodzka 1972 113,6
Turawa Mała Panew 1948 106,2
Tresna Soła 1967 100,0



: pozdrawiam .:)
14 2 14
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T15:54:48+01:00
1. zbiornik zapora w brdzie
2. chańcza, czarna staszowska
3. Jezioro czechowskie, dunajec
4. jezioro leśniackie, kwisa
5. jezioro klimkowskie, ropa
6. jezioro lubachowskie, bystrzyca
7. jezioro mietkowskie, bystrzyca
8. zbiornik topola, nysa kłodzka
9. zbiornik kozielno, nysa kłodzka
10. jeziora pilchowickie, bóbr
11. zbiornik sudety, brzęczek
12. jezioro żywieckie, soła
13. jezioro żurskie, wda

to są wszystkie sztuczne jeziora i zbiorniki, znaczy nie wszystkie bo wszystkich jest przeszło 80
oto wzór jak pisałam
np.
13. nazwa jeziora lub zbiornika, nazwa rzeki....

20 3 20
2009-11-12T15:56:51+01:00
1. Włocławskie - Wisła
2. Solińskie - San
3. Goczałkowickie - Wisła
4. Jeziorsko - Warta
5. Zegrzyńskie - Narew
20 4 20