Odpowiedzi

2009-11-12T15:56:32+01:00

aspekt czasownika-kategoria gramatyczna trwająca w czasie terazniejszym lub zaplanowaną w przyszłym
1 1 1
2009-11-12T15:58:03+01:00
Istnieją dwa aspekty czasownika.
Aspekt dokonany i niedokonany
Aspekt dokonany to taki czasownik w którym czynność została już zakończona, np. nauczyłem się, zrobiłem.
Aspekt niedokonany jest to czasownik, którego czynność nie jest zakończona, a więc trwa lub jeszcze się nie rozpoczęła, np. chciałbym podróżować, robię, słucham, czytam.
Są to najczęściej czasowniki w czasie teraźniejszym.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T15:59:19+01:00
Aspekt to określenie czy czasownik jest dokonany czy niedokonany.
Dokonany to taki który informuje nas że czynność została zakończona lub zostanie zakończona np: przeczytałam, wyszłam, odrobię.
Niedokonany to taki który informuje nas o tym ze czynność była lub będzie wykonywana, a o jej zakończeniu nic nie wiemy np. wychodziłam, czytałam, będę pisała.
1 1 1