Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T16:12:40+01:00
2/5*18.30=7,32 cena biletu chłopca
2/5 to to samo co 0,4*18,30=7.32
9/10*18,30=16,47 cena biletu psa
9/10 to to samo co 0,9*18.30=16,47
7,32+16,47=23,79zł łączny koszt podróży
2009-11-12T16:14:29+01:00
Skoro 18 zł 30 gr to 100% to 1,83 to 10% czyli 0,1.
PIES:
Od ceny 18 zł 30 gr odejmujemy zniżkę psa czyli 0,9 ceny.
czyli. 1,83 * 9= 16 zł 47 gr
a więc cena biletu psa to 18,30 - 16,47=1,83

CZŁOWIEK:
Od ceny 18 zł 30 gr odejmujemy zniżkę człowieka czyli 0,4 ceny (bo 2/5 to inaczej 4/10 czyli 0,4) czyli. 1,83 * 4= 7zł 32 gr
a więc cena biletu człowieka to 18,30 - 7,32=10,98

1,83 + 10,98= 12,81
po dodaniu tych dwóch wyników wychodzi że za bilety trzeba będzie zapłacić 12 zł 81 gr.
2009-11-12T16:21:09+01:00
18zł 30gr ÷ 5=3zł66gr 3zł66gr × 2=7zł32gr
18zł30gr ÷ 10=1zł83gr 1zł83gr × 9=16zł47gr
7zł32gr + 16zł47gr=23zł79gr

Odp.Łączny koszt podruży Michała psa do Czerska wynosi 23z79gr