Ania i Wojtek dostali od mamy taką samą kwotę pieniędzy na drugie śniadanie. Wojtek kupił dwie bułki i herbatę, a Ania kupiła bułkę i dwie herbaty. Wojtkowi zostało 50 gr, a Ani 1,40zł. Herbata kosztowała 90gr. Ile kosztowała jedna bułka?

równanie lub układ równań.

2

Odpowiedzi

2009-11-12T16:09:56+01:00
Bardzo proste jesli Reszta
Ania -1 bulka i 2 herbaty 1,40
Wojtek-2 herbaty i 1 bulka 0,50

Czyli jest roznica 90 groszy w reszcie czyli wychodzi ze 90 groszy kosztuje bulka.
Ania 0,90 + 2*0,90
wojtek 2*0,90 +0,90

Czyli dostali kata sama liczbe pieniedzy czyli sie wszystko zgadza
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • polk
  • Początkujący
2009-11-12T16:19:40+01:00
Ania i Wojtek dostali od mamy taką samą kwotę pieniędzy na drugie śniadanie. Wojtek kupił dwie bułki i herbatę, a Ania kupiła bułkę i dwie herbaty. Wojtkowi zostało 50 gr, a Ani 1,40zł. Herbata kosztowała 90gr. Ile kosztowała jedna bułka?

równanie lub układ równań.
x=(2a+b)+0,5 (Wojtek) b=0,9(cena herbaty)
x=(a+2b)+1,4 (Ania)

Ponieważ Wojtek i Ania dostali tyle samo pieniędzy to w/w równania można przyrównać, i tak:(obliczmy a-cenę bułki)
2a+0,9+0,5=a+2∧0,9+1,4
2a+1,4=a+1,8+1,4
2a-a=3,2-1,4
a=1,8 zł(to jest cena 1 bułki)
x=5zł
3 3 3