Odpowiedzi

2009-11-12T16:08:22+01:00
X - bilet ulgowy
y - bilet normalny

y=x+3
2x+y=39

y=x+3
2x+x+3=39

y=x+3
3x=39-3

y=x+3
3x=36 /:3

y=x+3
x=12

y=12+3
x=12

y=15
x=12
2009-11-12T16:08:16+01:00
X- cena biletu ulgowego
x+3 - cena biletu normalnego

równanie
x+3 + 2x=39 bo x+3 cena biletu pani
x + x= 2x cena za dwoje dzieci

a więc:
3x=36 / :3
x= 12 bilet ulgowy
12+3=15 bilet normalny
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T16:11:18+01:00
Y - bilet norm
x - bilet ulgowy

{y=x+3
{2*x + y = 39

{y=x+3
{2x+x+3=39

{y=x+3
{3x=36

{y=x+3
{x=12

{y= 15
{x=12


Pozdrawiam! :)