Z podanego tektu wypisz czasowniki i podziel je na dokonane i niedokonane.

Roland czuje ze śmierć go bierze całego: z głowy zstępuje do serca.Biegnie rycerz pędem na szczyt góry, położył się na zielonej murawie, twarzą do ziemi. Pod siebie kładzie swój miecz i róg.Obrócił głowę ku zgrai pogan:tak czyni, chcąc aby Karol powiedzial i wszyscy jego ludzie że umarł jako zwycięzca i jako zacny hrabia. Raz po raz słabnącą ręką uderza się w piersi. Za grzechy swoje wyciąga ku niebu swoją rękawice.

2

Odpowiedzi

2009-11-12T16:14:53+01:00
Czuje - niedokonany
zstępuje - niedokonany
Biegnie - dokanany
położył się- dokonany
kładzie-niedokonany
Obrócił- dokonany
powiedzial- dokonany
umarl- dokonany
uderza się - dokonany
wyciąga nie dokonany
13 3 13
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T16:15:45+01:00
B.łatwee
czasownik - co robi? co się z kimś dzieje?

czasowniki:
`czuje (niedokonany)
`bierze (niedokonany)
`zstępuje (niedokonany)
`biegnie (niedokonany)
`położył (dokonany)
`kładzie (niedokonany)
`obrócił (dokonany)
`powiedział (dokonany)
`umarł (dokonany)
`uderza (niedokonany)
`wyciąga (niedokonany)

mam nadzieję że pomogłam :DDD
27 4 27
Super jesteś kimkolwiek jesteś XD