Odpowiedzi

2009-11-12T16:21:03+01:00
Świętowit- bóg wojny i urodzaju
Wales- opiekun bydła , bóg magii,zaświatów i przysięgi xP
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T16:39:23+01:00
ŚWIĘTOWIT - uważany był za najwyższego z bogów pana niebios wojny także lasu słońca ognia płodności i urodzaju. Czczony przez plemię Słowian połabskich - Ranów zamieszkujące na Rugii w grodzie Arkona.
WALES - zwany inaczej Wolos - władca magii klątwy przysięgi zaświatów bydła i raju czyli Nawii być może opiekun zajęć gospodarskich
INNI BOGOWIE:
Jarowit - bóg wojny i zwycięstwa- przed wyprawą składano mu konia w ofierze
Perun - odpowiednik mitycznego Zeusa gromowładnego najpotężniejszy z bogów pan nieba i piorunów ojciec Świętowita
Strzybóg - bóg pogody i klimatu
Płanetnik - bożek chmur którego dziećmi były demony Wiatry, często wciągał młodych ludzi w chmury w czasie burzy
Łada - bogini wojny jak i Mazowsza
Chors - bóg Księżyca zdaniem niektórych badaczy bóstwo słoneczne
Mokosz(a) - bogini/bóg natury Matka Ziemia
Dadźbog - zwany inaczej Dadźbog lub Dażbog bóg ognia domowego i ofiarnego a na Rusi również opiekun książąt. Imię Dadźboga oznacza dawcę bogactw i pomyślności

11 4 11