Odpowiedzi

2009-11-12T16:30:20+01:00
Dane; szukane

m=?
v=?

a)4m=400cm
b)20cm
c)4cm
g=700kg/m3



chyba bedzie 2800kg;/
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T17:14:08+01:00
M=?
P=?

δ=700 kg/m³
a=4
b=12
c=4

Liczymy objętoś0ć deski

V=a×b×c
V=4×12×4
V=192 cm³
V=0,000192 m³

Liczymy mase przekształcając wzór na gestość

δ=m/V
m=δ×V
m=700×0,000192
m=0,1344 kg
m=134,4 g

Liczymy ciężar
g≈10m/s²

P=m×g
P=134,4×10
P=1344 N

Odp. Ciężar deski wynosi 1344 niutony, a masa deski 134,4 gramów.