Ala dostaje 25 zł kieszonkowego, a jej młodszy brat maciek 20 zł.
a) O ile procent kieszonkowego Ali jest większe od kieszonkowego Maćka?
b) O ile procent kieszonkowe Maćka jest mniejsze od kieszonkowego, które otrzymuje Ala?

TYLKO BEZ X WSZYSTKIE OBLICZENIA I ODPOWIEDZI PLS

3

Odpowiedzi

2009-11-12T16:17:28+01:00
A)
20-100%
25-x
x=2500/20=125%
125%-100%=25%

b)
25-100%
20-x
x=2000/25=80%

100%-80%=20%
2009-11-12T16:20:58+01:00
A) 25 - 20 = 5
5/20 × 100% = 500/20 = 25%
b) 5/25 × 100% = 500/25 = 20%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T16:35:04+01:00
a)25-20i 20 do mianownika i mnożymy razy 100 aby było w procentach i nam wychodzi pięć dwudziestych i raxy 100 to jes=25%

Odp.Kieszonkowe Ali jest więkesze od kieszonkowego Maćka o 25%

b)25-20 i 25 do mianownika i mnożymy razy 100 i wychodzi 20%

Odp Kieszonkowe macka jest mniejsze o 20% od kieszonkowego Uli

Pozdrawiam ;)