Odpowiedzi

2009-11-12T16:23:09+01:00
Książka „Kamienie na szaniec” powstała w połowie XX w. Jej autorem jest Aleksander Kamiński (1903-1978), twórca polskich zuchów oraz współtwórca Szarych Szeregów. Był on wielkim patriotą, silnie zaangażowanym w walkę z okupantem. Książka ta opowiada smutne historie nastolatków walczących w czasie II wojny światowej: Alka, Rudego i Zośki.

Autor powieści był naocznym świadkiem tych wydarzeń i dlatego, jak mało kto, potrafi opowiedzieć bardzo szczegółowo wszystkie historie. Dzieło to ma wspaniały klimat tamtych czasów i można się z niego wiele nauczyć o miłości i szacunku dla swojej ojczyzny. Nie wyobrażam by ktoś inny mógł opowiedzieć o tamtych czasach lepiej niż Aleksander Kamiński. Postawa głównych bohaterów tej książki może być przykładem dla dzisiejszych nastolatków jak należy walczyć o swoje ideały. Po wybuchu II wojny światowej bohaterowie nagle znaleźli się w trudnej sytuacji. Musieli podjąć ważną decyzję czy walczyć o wolność czy też być biernym i oddać bez oporu swoje państwo okupantowi. Chciałbym polecić tę książkę szczególnie młodzieży. Dlaczego? Aleksander Kamiński przez całe swoje życie przebywał z ludźmi młodymi i doskonale ich rozumiał. Swoją powieść napisał więc tak, aby młodzi czytelnicy zrozumieli ją jak najlepiej i przyjęli do siebie. Nie mogę się zgodzić z opinią niektórych moich kolegów, że ta książka jest nudna i przeczytali ją tylko dlatego, że jest obowiązkową lekturą. Znaczy to tylko tyle, że przeczytali ją zbyt powierzchownie. Czytałem tę książkę z zapartym tchem i były momenty w których się wzruszałem. Uważam , że warto przeczytać „Kamienie na szaniec” aby zrozumieć jak ważne jest, że żyjemy w wolnej, demokratycznej ojczyźnie, o którą bohaterowie tej powieści musieli walczyć na śmierć i życie. Niestety książka ta kończy się tragicznie lecz o tym dowiedzą się tylko Ci co przeczytają ja od deski do deski

Mam nadzieję, że moje słowa trafią chociaż do niektórych z moich czytelników i sięgną oni w najbliższym czasie po tę powieść. Namawiam również do przeczytania innych książek Aleksandra Kamińskiego o podobnej tematyce „Parasol”, „Zośka” .
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T16:28:01+01:00
Szaniec to rodzaj fortyfikacji która ma zatrzymac przeciwnika.Aleksander Kamienski nadał taki tytuł swojej książki , poniewaz działania drużynu Buków,ich poświęcenie,anawet śmierc w metaforycznym ujeciu sa takimi kamieniami na szaniec.Każda akcja, każdy sabotaż,były taka kolejną cegiełką , która budowała wielki mur,fortyfikacje przeciwko niemcom,co w koncu zaowocowało i tym samym odzyskaliśmy niepodległosc.pozdr
2 5 2