zad.1
a) 1 zł - ile to promili kwoty 2000tys. zł ?
b) 5ml - jaki to promil objętości 4 l ?
zad.2
po podwyżce o 20 % cen biletów autobusowych za przejazd linią S trzeba było zapłacić 4,20 zł. Ile kosztował taki przejazd przed podwyżka?
zad. 3
Cena jednego kg jabłek na targu wynosi 2,4 zł. Te same jabłka w sklepie kosztują 3 zł
a)O ile procent cena jabłek jest wyższa od ich ceny na targu?
b) o ile procent tańsze są jabłka na targu niż w sklepie?
odpiszcie szybko plis dzięki

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T16:33:35+01:00
Zad 1.
a)1000%₀ --- 2000zł
x--- 1 zł
x=o,5%₀

b)4l --- 4000ml
x --- 5 ml
x = 1,25 %₀

zad2.
100%+20%=120%
120% --- 4,20zł
100% ---- x
x= 100*4,20zł/120
x = 3,5 zł
2009-11-12T16:36:44+01:00
Zad 2
100%=4,20
20%=x
100x=4,20 razy 20
x=0,84
4,20-0,84=3,36
2009-11-12T16:36:48+01:00
1
a) 0,5 promila
b) 5/4000 = 1 promil

2
120% - 4,2
100% - x
x= 100% * 4,2 / 120% = 3,5 zł

odp. bilet kosztowal 3,50zł

3
a)3 - 2,4/2,4= 25%
odp. o 25% wyzsza

b)3 - 2,4/ 3= 20%
odp. o 20% nizsza