Ćwiczenie 1

a.Pani Gabrysia przygotowała na święta Bożego narodzenia 20różnych potraw,w tym 12 wigilijnych. wyraź w procentach jaka część wszystkich potraw nie została podana na wigilię.

b.w wigilii uczestniczyły 22 osoby, w tym 8 dzieci. Oile procent więcej było dorosłych niż dzieci?

c.Po kolacji wigilijnej goście zaśpiewali 15kolęd. tylko w 20% kolęd zaśpiewano więcej niż 2 zworki. w ilu kolędach zaśpiewano co najwyżej dwie zwrotki?

d.dzieci otrzymały łącznie 24 prezenty i było to 60% wszystkich gwiazdkowych prezentów. ile było wszystkich prezentów?

e.Bombki na choince były tylko w dwóch kolorach - czerwonym i złotym.Bombek czerwonych było 40 a złotych o 30% więcej.ile bombek wisiało na choince??

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T16:24:55+01:00
A) 20 potraw -100%
12 potraw - x
x=12*100:20
x=60%
Odp. Na kolacji nie podano 60% przygotowanych potraw.

b) 22 osoby -100%
8 osób- x%
x=8*100:22
x=36,7%
Odp. Dorosłych było o 36,7% więcej niż dzieci.

c) 15:100=1%
1%=0,15
0,15*20=20%=3
Odp: Najwyżej dwie zwrotki zaśpiewano w 12 kolędach
2009-11-12T16:37:00+01:00
A)20-100
12-x
x=60procent
b)22-100
8-x
x=36,36 procent
c)15-100
x-20
x=3 procent po skróceniu
d)24-100
x-60
x=14,4