Odpowiedzi

2009-11-12T16:33:47+01:00
V=1/3πr²h
h=8
α=30°
z tgα
h/r=tg30°
8/r=√3/3
√3r=24
r=24/√3
V=1/3π(24/√3)²*8
V=1/3π* 576/3*8
V=512π[j³]
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T16:45:35+01:00
Wzór na objętość stożka : V = ⅓ *pi* r²*H

Promień obliczamy za pomocą własności trójkata prostokątnego o kątach 30⁰ i 60⁰ wiec r = 8√3

V= ⅓ * pi * (8√3)² * 8 =
= ⅓ * pi * 192 * 8 =
=⅓ * pi * 1536 =
= 512 pi
Odp. 512 pi