Odpowiedzi

2009-11-12T16:45:43+01:00
Witaminy rozpuszczalne w tłuszczach to takie które gromadzą się w organizmie. Oznacza to, że nie są wydalane z organizmu i mogą gromadzić się w nadmiarze co może być szkodliwe dla człowieka.
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T16:51:54+01:00
Witaminy rozpuszczalne w tłuszczach A, D, E i K są gromadzone w ciele człowieka w tkance podskórnej.Człowiek spożywając duże ilości tych witamin razem z pożywieniem przez pewien okres zabezpiecza się np na "czarną godzinę", czyli wtedy, kiedy zaistnieją niesprzyjające warunki (brak odpowiedniego pokarmu bogatego w odpowiednią ilość witamin).Niestety jest pewna zła strona, albowiem witamin tych nie można wydalić jak to ma miejsce w przypadku witamin rozpuszczalnych w wodzie (witaminy z grupy B i witamina C), które spożywane w nadmiernych ilościach są wydalane z moczem i w większości przypadków nie powodują skutków ubocznych (wyjątek niacyna - B3, zwana również wit. PP i kwasem nikotynowym).W konsekwencji może to doprowadzić do hiperwitaminozy - schorzenia wywołanego na skutek nadmiernej ilości dostarczanych z pożywieniem witamin.

Praca pisana samodzielnie ;)
3 4 3