Odpowiedzi

2009-05-05T16:01:36+02:00
X- cena zeszytu
y-cena bloku

3y+4x=17
5y+2x=19 obustronnie razy 2

3y+4x=17
10y+4x=38

-7y=-21
y=3 zł


3*3+4x=17
9+4x=17
4x=17-9
4x=8
x=2 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-05T16:02:11+02:00
X - cena bloku
y - cena zeszytu

3x + 4y = 17
5x + 2y = 19

Rozwiązujemy układ 2 równań
2y = 19 - 5x => y = 9½ - 2½x
3x + 4(9½ - 2½x) = 17 => 3x + 38 - 10x = 17 => -7x = -21 => x = 3

5 × 3 +2y = 19 => 2y = 19 - 15 => y = 2

Odp: Blok kosztuje 3 zł, a zeszyt 2 zł.
1 5 1
2009-05-05T16:04:55+02:00
{3b+4z=17 /*5
{5b+2z=19 /*(-3)

{15b+20z=85
{-15b-6z=-57
--------------
14z=28 / :14
z=2

3b+4z=17
3b=17-8
3b=9/:3
b=3
Blok kosztował 3zł, a zeszyt 2zł
1 5 1