Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T16:30:33+01:00
Żył w XIV w.p.n.e
Dokończył zdobienie kolumnady w świątyni w Luksorze, gdzie w 1989 r. na dziedzińcu odkryto figurę sfinksa z imieniem tego króla.

Tutanchamon ukończył aleję sfinksów pomiędzy świątynią Amona a świątynią Mut oraz prowadził prace rekonstrukcyjne. W Karnaku pozostawił także stele oraz wiele posągów Amona o rysach młodego władcy.
18 4 18
2009-11-12T16:31:43+01:00
2009-11-12T16:34:22+01:00
1. żył w XIV w p.n.e
2.wzniósł tzw. stelę restauracyjną w Karnaku.Tutanchamon nie zapomniał o Nubii. W Kawa zbudował kaplicę Amonowi. Świątynia, głowa i granitowa grupa świadczą o działalności także w Faras.Tutanchamon ukończył aleję sfinksów pomiędzy świątynią Amona a świątynią Mut oraz prowadził prace rekonstrukcyjne. Dokończył zdobienie kolumnady w świątyni w Luksorze.Tutanchamon zbudował tam dwie kaplice: dom pana wcieleń, Re, w Tebach oraz dom pana wcieleń, Re, ukochanego przez Amona, który zaprowadził porządek w Tebach.