Odpowiedzi

2009-11-12T16:35:21+01:00
Jan Kochanowski (1530-1584) urodził się w Sycynie (Radomskie). Pochodził ze średnio zamożnej, wielodzietnej rodziny szlacheckiej. Znakomite wykształcenie i erudycję zdobył dzięki piętnastoletnim studiom - najpierw na wydziale sztuk Akademii Krakowskiej, później od r. 15511552 (dzięki wsparciu księcia pruskiego - Albrechta) w Królewcu oraz Padwie
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T16:36:27+01:00
Jan Kochanowski (ur. 1530zm. 22 sierpnia 1584 w Lublinie) pochodził ze szlacheckiej rodziny Kochanowskich herbu Korwin, był synem Piotra Kochanowskiego, sędziego ziemskiego sandomierskiego i Anny Białaczowskiej.Dokładna data urodzenia Jana Kochanowskiego nie jest znana. Napis na nagrobku poety w Zwoleniu głosi, że poeta zmarł 22 sierpnia 1584 roku w wieku 54 lat, urodził się więc najprawdopodobniej w 1530 roku. Jednak jego biografia, pochodząca z 1612 roku informuje, że autor Odprawy posłów greckich urodził się w Sycynie w 1532 roku.

Powinno wystarczyc ;D
2009-11-12T16:37:08+01:00
Jeden z największych pisaży w dziejech literatury polskiej.-poeta,dramatopisarz.
Najważniejszy przedstawiciel polskiego renesansu