1. W trójkącie równoramiennym jeden z kątów ma miarę 63 stopnie. Oblicz miary pozostałych kątów. Rozważ wszystkie przypadki.


2. Długości boków trójkąta wyrażone w centymetrach są liczbami naturalnymi. Podaj jaką długość może mieć trzeci bok trójkąta, jeżeli dwa jego boki mają długości:

a) 3 cm i 2 cm....................
b) 5 cm i 3 cm....................
c) 4 cm i 4 cm....................

2

Odpowiedzi

2009-11-12T16:36:33+01:00
1.54,63,63
63, 58,5, 58,5
2
a 4
b 4
c 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T16:38:15+01:00
1.
Wariant I
63*- kąt między ramionami
kąty przy podstawie- (180-63)÷2=58,5
O: 58,5*, 58,5*, 63*

Wariant II
63*- kąty przy postawie
kąt między ramionami- 180-2×63=54*
O: 63*, 63*, 54*

2
a. 2, 3, 4
b. 3, 4 ,5, 6, 7
c. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7