To są zadania z UŁAMKÓW ZWYKŁYCH.
I to są zadania tekstowe, a zadania tekstowe powinny mieć: DANE, OBLICZENIE (PORÓWNANIE UŁAMKA) I ODPOWIEDŹ.

1. Patrycja miała 60-kratkowy zeszyt do matematyki, a Monika miała 80-kartkowy. Patrycja zapisała już 45 kartek, a Monika 48 kartek. Która z dziewcząt zapisała większą część zeszytu?

2. Dwuosobowe załogi płynęły kajakami tą samą trasą. Załoga Iwony w czasie 1 godziny przepłynęła 36km, a załoga Darka w czasie 1 godziny przepłynęła 14km. Która załoga płynęła szybciej?


PRZYPOMINAM: To są zadania z UŁAMKÓW ZWYKŁYCH.
I to są zadania tekstowe, a zadania tekstowe powinny mieć: DANE, OBLICZENIE (PORÓWNANIE UŁAMKA) I ODPOWIEDŹ.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T16:48:35+01:00
1 zadanie;;;Dane:Patrycja miała zeszyt 60 kartkowy i zapisała 45 kartek.
Monika miała zeszyt 80 kartkowy i zapisała 48 kartek.

obliczenia:

Patrycja 45 sześćdziestątych (45 do licznika w ułamku,60 do mianownika)

a 45 sześdziesiątych to 3/4(3 do licznika 4 do mianownika)

Monika 48 osiemdziesiatych(48 do licznika 80 do mianownika)
a 48 osiemdziesiątych to 3/5(3 do licznika 5 do mianownika)
I teraz trzeba porównac te 2 ułamki
3/4 i 3/5 a większe jest 3/4
Odp;Patrycja zapisała większa część zeszytu.
Pozdrawiam ;)


2 zadanie załoga Iwony płynęła szybciej ponieważ większe jest 36 niż 14km/h.
5 3 5
2009-11-12T16:52:20+01:00
Zad.1
Dane:
PATRYCJA - 60-kartkowy zeszyt;
MONIKA - 80-kartkowy zeszyt
PATRYCJA - zapisala 45 kartek
MONIKA - zapisala 48 kartek

Patrycja:

45 9 3
---- = ---- = ----
60 12 4

Monika:

48 6 3
---- = ---- = ----
80 10 5


3 3
---- > ----
4 5


Odp.: wieksza czesc zeszytu zapisala Patrycja.

a dlatego ze im mianownik wiekszy tym liczba mniejsza.

a drugiego zadania nie wiem:/
2 1 2