Zad1
Suma pewnej liczby i liczby 1,5 raza od niej większej wynosi 45. Jakie to liczby.?
Zad2
Suma trzech liczb wynosi 120. Pierwsza liczba jest 2 razy większa od drugiej, a trzecia o 4 większa od drugiej. Jakie to liczby?


Proszę was o rozwiązanie tego i o w razie czego potrzrebne obliczenia pls tylko pisemne błagam.

2

Odpowiedzi

2009-11-12T16:40:20+01:00
Suma pewnej liczby i liczby 1,5 raza od niej większej wynosi 45. Jakie to liczby??

x - pierwsza liczba
1,5x - druga liczba

x+1,5x=45
2,5x=45
x=45:2,5
x=18

1,5x=27

Te liczby to:18 oraz 27


x - pierwsza
y - druga
z - trzecia

x+y+z = 120
x = 2y
z = y+4

2y+y+y+4 = 120
4y = 116 /:4
y = 29

x = 2*29 = 58
z = 29+4 = 33

Te liczby to: 58, 29 i 33
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T16:49:11+01:00
Zad 1
x - jedna liczba
1,5x - druga liczba
x + 1,5x = 45
2,5x = 45
x = 45/2,5 = 18
1,5x = 18 razy 1,5 = 27
są to liczby 18 i 27
zad 2
x - druga liczba
2x - pierwsza liczba
x + 4 - trzecia liczba
x + 2x + x + 4 = 120
4x = 120 - 4
4x = 116
x = 116/4 = 29 - druga liczba
2x - pierwsza liczba = 2 razy 29 = 58
x + 4 - trzecia liczba = 29 + 4 = 33
sprawdzenie 58 + 29 + 33 = 120


32 4 32