Odpowiedzi

2009-11-12T16:48:48+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T16:56:11+01:00
A)
P koła = πr²
r=13 mm
π≈3,14
P=π13²
P=169π
P≈169×3,14
P≈530,66 mm²

P kwadratu = a²
a=23 mm
P=23²
P=529 mm²

P koła > P kwadratu

b)
P koła = πr²
r=13 mm (bo średnica to 2r)
π≈3,14
P=π13²
P=169π
P≈169×3,14
P≈530,66 mm²

P rombu = ef/2
e=26mm
f=40mm
P=26×40/2
P=520mm²

P koła > P rombu
2009-11-12T16:56:30+01:00
A) P1=a x a
P1= 23mm x 23mm = 529mm( kwadratowego )
P2=13 mm x 13 mm x 22/7= 531 1/7 mm (kwadratowego )
odp. Większe pole ma koło.
b) P1= 1/2 x 26 mm x 22/7
r=13 mm x 13 mm x 22/7 = 531 1/7 mm (kwadratowego )
P2=1/2 x 26mm x 40mm = 520 mm (kwadratowego)
odp. większe pole ma koło .