W galeri handlowej rozpoczeto posezonową wyprzedaż artykułów.

a)Torebka kosztowała 140zł.Jaka jest cena torebkipo obniżce o 35%?

b)Telewizor ,który kosztował 2000zł,kosztuje teraz 1740zł.O ile procent obniżono jego cenę?

Z GÓRY DZIĘKUJE I PROSZE O DOKŁADNE OBLICZENIA.ZADANIE JEST NA JUTRO [!]

3

Odpowiedzi

2009-11-12T16:46:55+01:00
A) 35/100 * 140 = 49
140 - 49 = 91 zł

b) 2000 - 100%
240 = x%

x= 12 %
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T16:48:13+01:00
A) 140 zł - (140 zł * 35%) = 91 zł
Odp. 91zł.
b) zł %
2000 - 100
X
2000-1740 - x
2000 x = 260 * 100
x = 260 * 100 / 2000 = 13
Odp. 13%.
2009-11-12T16:48:05+01:00