Zad.1 Pani marta 80% wszystkich prezentów gwiazdkowych kupiła w Inernecie .Tyllko 4 prezenty kupiła w tradycyjny sposób w sklwpach .Ile prezentów kupiła n agwiazde pani Marta???
Zad.2 Prawdziwki po ususzeniu tracą ok. 92% swojej masy.Ile kilogramów prawdziwków trzeba zebrac , aby otrzymac 1 kg grzybow suszonych?
Zad.dodatkowe .W 16 kilogramach nasion znajduje się 10 % zanieczyszczeń.Ile należy usunąc zanieczeszczeń aby stanowiły one 4 %(bardzo prosze w tym zadaniu o dokładne wytłamaczenie)

3

Odpowiedzi

2009-11-12T16:45:51+01:00
Wszystkie prezenty - 80%
reszta prezentów - 4
20% - 4
100% - x

(4 : 20%)* 100% = 20

Odp. Pani Marta kupiła 20 prezentów.

1kg = 1000g
1000 - 92% x 1000 = 1000 - 920 = 80 [g] - tyle zostaje po wysuszeniu 1 kg grzybów
1000g : 80 = 12,5[kg] - tyle kg trzeba nazbierać by uzyskać 1kg suszonych prawdziwków
Odp.: Trzeba zebrać 12,5 kg prawdziwków.

niestety dodatkowego nie wiem;(

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T16:55:41+01:00
Zad.1
20% to 4
więc
100% to 20
Odp. Pani Marta kupiła łącznie 20 prezentów.
Zad.2
x- masa grzybów które należy zebrać
0,08x = 1
x = 12,5 (kg)
Odp. należy zebrać 12,5 kg prawdziwków.
Zad.dodatkowe
W 16 kilogramach nasion znajduje się 10 % zanieczyszczeń.
zatem jest ich 0,1 * 16 = 1,6 (kg)
x - ilość zanieczyszczeń które musimy usunąć
(obliczasz jaki procent stanowią zanieczyszczenia podstawiając w miejsce ich ilości niewiadomą)
(1,6 - x ) / (16 - x) *100% =4%
(dzielisz obie strony przez 100%)
(1,6 - x) / (16 - x) = 0,04
(mnożysz obie strony przez 16 - x)
1, 6 - x = 0,64 - 0,04x
0,96x = 0,96
x= 1(kg)
sprawdzenie
0,6/ 15 *100% = 4%
2009-11-12T17:00:51+01:00
20 % ----------4
100%-----------x
x = 400/20
x = 20-----------Odp
2.
1000 g ----------- 100%
x----------------8%
x= 8000/100
x= 80 g
1000 :80 =12.5 kg
3.
16 -----------100%
x-----------10 %
x= 160/100
x = 1.6
16 -------------100%
x----------------4%
x= 64/100
x= 0.64
1.6 - 0.64 = 0.96-----------Odp