Pani zadała nam zadania
1.Pani Zosia hoduje kury i króliki.Wszystkie zwierzęta maja razem 60 nóg. Kur jest 3 razy więcej niż królików.Oblicz ile kur i ile królików ma pani Zosia
2.Do pracowni komputerowej zakupiono 8 monitorów i 2 drukarki za łączną kwotę 6100 zł.Drukarka była o 200 zł tańsza od monitora.Oblicz cenę monitora oraz cenę drukarki.zapisz odpowiedni układ równań i rozwiąż go.
3W pensjonacie jest 37 miejsc noclegowych w pokojach jedno i dwuosobowych.Pokoi jednoosobowych jest o 7 więcej niż dwuosobowych.Jeżeli przez x oznaczymy liczbę pokoi jednoosobowych,a y liczbę pokoi dwuosobowych,to warunkiem zadania odpowiada układ równań

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T16:52:00+01:00
2. x- cena drukarki
x+ 200- cena komputera

2x+8(x+200)=6100
2x+8x+1600=6100
10=6100-1600
10x=4500 /10
x=450<---drukarka

450+200=650<---monitor

1. x króliki
3x- kury

x+3x=60
4x=60 /4
x=15<----króliki

3*15=45<---kury
  • Użytkownik Zadane
2009-11-12T17:11:36+01:00
N=drukarka
n+ 200- komputer
2n+8(n+200)=6100
10=6100-1600
10n=4500 /10
n=450
450+200=650=monitor

1. b króliczki
3b- kurczaki

b+3b=60
4b=60 /4
b=15=króliczki

3*15=45=kurczaki