Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T16:52:42+01:00
Rozkład przestrzenny zasolenia wód Bałtyku jest zróżnicowany. Największe zasolenie występuje w Kattegacie i wynosi ok. 20 PSU, najmniejsze zasolenie wód występuje W Zatoce Fińskiej i Botnickiej, wynosi do 3 PSU. W przypadku wymienionych zatok wyraźnie zaznacza się wpływ wód rzecznych w wysładzaniu wód morskich.

Wzrost zasolenia głębszych warstw wody zależy od okresowych wlewów wody oceanicznej z Atlantyku przez Cieśniny Duńskie, które występują podczas silnych i bardzo silnych wiatrów zachodnich. Znacznie mniej zasolone i przez to mniejsze wody w warstwie powierzchniowej unoszą się nad wodą bardziej zasoloną i cięższą. Okresowe wlewy wód oceanicznych nie tylko podwyższają zasolenie Morza Bałtyckiego, ale przede wszystkim wprowadzają dobrze natlenione wody, które polepszają stan jego czystości.
8 3 8
2009-11-12T16:58:20+01:00
Przewaga dopływu wód rzecznych i opadowych nad wlewami słonych wód z Kattegatu ma decydujący wpływ na zasolenie Bałtyku, które jest niewielkie w porównaniu z zasoleniem oceanu.
Średnie zasolenie wód powierzchniowych Bałtyku - 7,5‰
Średnie zasolenie wód oceanicznych - 36,6‰

Zasolenie wód bałtyckich nie jest jednolite - zmniejsza się ono w miarę oddalania się od cieśnin duńskich.
8 4 8
2009-11-12T17:10:32+01:00
Serdnie jego zasolenie wynosi 7.5%
baltyk ma slaba wymiane wod z ocenaem.plytkie siesniny ograniczaja doplyw wody slonej z morza polnocneo ponadto dza ilos slodkiej wody dostarczana jest za pomoca rzek a rzeki sa slodkie. najmniejsze zasolenie. zatoka botnicka i finska a najwieksze w ciesninach dunskich
26 5 26