Podstawą graniastosłupa jest trójkąt równoramienny o ramionach 5 cm, podstawie 8 cm i wysokości poprowadzonej na te podstawę 3 cm.Wysokość tego graniastosłupa wynosi 14 cm
a) Jakie jest Pole podstawy graniastosłupa ?
b) Ile ścian bocznych ma ta bryła ? Jakie mają one wymiary i pola ?
c) Oblicz pole powierzchni tego graniastosłupa

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T17:05:07+01:00
A = 8cm
b = 5cm
h = 3cm

Ppodstawy = 1/2*a*h = 1/2*8*3 = 12 [cm²]

Liczba ścian bocznych - 3 (poniewaz podstawą jest trojkat)

Wymiary ścian bocznych:
-b*h = 5x14 = 70 [cm²]
-b*h = 5x14 = 70 [cm²]
-a*h = 8x14 112 [cm²]

Ppowierzchni = 2*Pole_podstawy + Pole_powierzchni_bocznej = 2*12 + 70+70+112 = 276 [cm²]




LUB drugim moim sposobem:


pole podstawy=½ah=½×8×3=12cm bryła ma 3 ściany boczne wszystkie są prostokątami 1]wymiary:8cm na 14cm →pole sciany=8×14=112cm² 2i3] i 2 jednakowe sciany boczne o wymiarach:5cm na 14cm pole 1 sciany=5×14=70cm²-drugiej też całkowite pole bryły=pole podstawy+pole boczne pole=12cm²+112cm²+2×70cm²=264cm²
4 5 4
2009-11-12T17:10:14+01:00
A)Pp=8×3/2=12
b)3
c)Pc=Pp+3×Pb


',,Wymiary ścian bocznych:
-b*h = 5x14 = 70 [cm²]
-b*h = 5x14 = 70 [cm²]
-a*h = 8x14 112 [cm²] "
Tu kolezanka wyżej chyba się macheła bo to h to jest wysokość graniastosłupa a nie ściany bocznej. Więc to jest RACZEJ źle
2 4 2