Uzupełnij tekst.
W Atenach powstał ustrój nazywany..........,co oznacza władzę ludu.
w rzeczywistości jednak rządy sprawowali tylko.......,czyli mężczyźni pochodzący z Aten.Praw politycznych nie posiadały........Zadne prawa nie przysługiwały także.........i cudzoziemcom.Wszyscy
Ateńczycy tworzyli.........................zwane eklezją.Podczas obrad uchwalono.......,decydowano o wydatkach państwa oraz wycłuchiwano posłów z innych krajów.Eklezja co roku wybierała również urzędników sprawujących kontrolę nad wprowadzieniem o życiu podjętych.......................
Na czele armii i floty ateńskiej stali..............,pełniąc najważniejszą funkcję w państwie.Kandydaci na stanowicka urzędnicze najczęściej byli wyłaniani drogą.......................... .

Z góry dzięki ;):D:*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T17:08:51+01:00
1. demokratyczny, obywatele, kobiety, niewolnikom, zgromadzenia ludowe, prawa, ustaw, stratedzy, wyborów.

Po koleji masz to co trzeba wpisać ;))
179 4 179
Dzięki ;)
dzieeena
Dziękuje
Nie obywatele lecz atenczycy
Komentarz został usunięty
2009-11-12T17:18:56+01:00
W Atenach powstał ustrój nazywany demokracją,co oznacza władzę ludu.
w rzeczywistości jednak rządy sprawowali tylko obywatele,czyli mężczyźni pochodzący z Aten.Praw politycznych nie posiadały kobiety. Zadne prawa nie przysługiwały także niewolnikom i cudzoziemcom.Wszyscy
Ateńczycy tworzyli zgromadzenie ludowe zwane eklezją.Podczas obrad uchwalono prawa,decydowano o wydatkach państwa oraz wycłuchiwano posłów z innych krajów.Eklezja co roku wybierała również urzędników sprawujących kontrolę nad wprowadzieniem o życiu podjętych.......................
Na czele armii i floty ateńskiej stali stratedzy,pełniąc najważniejszą funkcję w państwie.Kandydaci na stanowicka urzędnicze najczęściej byli wyłaniani drogą głosowania .
110 4 110