Ciekawostka:)
Ślimaki winniczki poruszają się bardzo wolno,ich prędkość wynosi około 5 cm/min. Czasami jednak potrafią poruszać się dwa razy szybciej niż normalnie, wykonują wówczas tzw. galop ślimaka, zostawiając ślad w postaci plam:)

1.a)Przeczytaj ciekawostkę.
Oblicz, jaką odległość pokonałby ślimak winniczek w ciągu 1 godziny. Czy bardzo dzielny winniczek pokonałby w ciągu doby odległość 100 metrów ???

b)Jaką drogę przebyłby galopujący winniczek w ciągu półtorej godziny???



Proszę o pilną odpowiedź:)



2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T17:09:28+01:00
A) 5cm/min=300cm/h
w ciagu godziny pokona 300cm czyli 3 m

300cm/h=3600cm/dobe=36m/dobe
36m/dobe*2=72m/dobe
odp.nie

b)3m/h*2=6m/h=3m/0,5h
6m+3m=9m
odp:w ciagu 1,5 godziny pokonał by 9m

mam nadzieje że uznasz moja odpowiedz za najlepszą :D
2 5 2
2009-11-12T21:23:09+01:00
Slimak winniczek pokona w ciągu godz.5*60min=300cm=3m
24h*3m=72m b) 10*90min=900cm=9m
2 4 2