Asia kasia i wojtek grają w grę w której jest do wygrania pewna ustalona liczba punktów z ogulnejpuli kasia zdobyła 30 punktów asia 21 punktów a wojtek 32%tego co było morzliwe do zdobycia cała pula punktowa została rozdzielona kto uzyskał najwięcej a kto najmniej punktów w tej grze

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T17:13:25+01:00
X liczba pkt w całej puli
y - liczba pkt zdobytych przez Wojtka
30+21+32%x=x
51=x-32%x
51=68%x
100%x=51*100/68=75
x=75
y=75-51=24

Odpo najmniej pkt zdobyła Asia, a najwięcej Kasia
1 5 1
2009-11-12T17:13:27+01:00
Więc:
30+21=51 -> ilość zdobytych punktów przez dziewczynki, a to jest 68%.
Żeby obliczyć sumę punktów trzeba 51:68%
51:68%=75
30 punktów uzyskała Kasia.
21 punktów uzyskała Asia.
24 punkty uzyskał Wojtek.
Odp. Można zdobyć 75 punktów. Najwięcej punktów zebrała Kasia, a najmniej Asia.
2 2 2