Piotr ma 153cm wzrostu i jest niższy od Marcina o 15%. Gdy stanął na słupku, okazało się, że był od Marcina o 15% wyższy. Jaką miał wysokość słupek, na którym stanął Piotr.

Piszcie odp z obliczeniami
Daje 15okt za najlepszą ;D
Pozdrawiam i czekam ;)
Ja tego zadania kompletnie nie rozumiem ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T17:07:32+01:00
X--- 100%
153--- 85%
x=180
Marcin ma 180 cm wzrostu

15% z 180=27
180+27= 207

207-153=54
Słupek ma wysokość 54 cm
2009-11-12T17:20:15+01:00
M-wzrost Marcina
85% * M = 153cm
0,85 M = 153cm / : 0,85
M = 180 cm

115% * 180cm = 1,15 * 180 cm = 207 cm

207cm - 153cm = 54 cm

odp: Słupek miał 54cm.
4 5 4