Odpowiedzi

2009-11-12T17:20:33+01:00
-jako suchy lód jest wykorzystywany jako chłodziwo
-zawarty w powietrzu wywołuje twardnienie zaprawy wapiennej
-jako atmosfera neutralna w dojrzewalniach owoców
-czynnik roboczy w gaśnicach śniegowych i inst. gaśniczych
-w cukrownictwie- do wytrącania resztek Ca(OH)₂ z soku buraczanego
-do zasilania markerów do gry w paintball
-w napojach gazowanych
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T17:21:37+01:00
Zastosowanie:
- do produkcji napojów gazowanych (wodę gazowaną, w popularnych dawniej syfonach uzyskiwano w warunkach domowych przez wprowadzenie do wody dwutlenku węgla sprężonego w specjalnych nabojach);
- w szklarniach, w celu przyspieszenia fotosyntezy;
- ciekły dwutlenek węgla stosuje się w przemyśle spożywczym do zapewnienia świeżości produktów żywnościowych, do szybkiego oziębiania mrożonek, do usuwania tłuszczu ze smażonych potraw (np. chipsów) i kofeiny z kawy (przygotowanie tzw. kawy bezkofeinowej);
- do produkcji sody stosowanej w przemyśle szklarskim, a także środków piorących;
- do gaszenia pożarów
- jako tzw. suchy lód- w przemyśle chłodniczym
1 5 1