Skróc ulamki tak aby otrzymac ułamki nieskracalne.. 2 /6 15/9 4/12 5/15 4/20 15/25 3/27 7/28 18/30 25/35 16/40 18/45 27/72 16/56 24/64 36/81 40/60 9/63 300/1200 70/210 100/140 68/84 112/216 ............. zad 2 rozszerz ulamki 1/2 1/3 1/4 3/4 5/6 7/6 3/8 5/8 9/8 11/12 13/12 do ułamkow o mianowniku 24 i mianowniku 48

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T17:31:00+01:00
1.
2 /6=1/3
15/9=5/3
4/12 =1/3
5/15 =1/3
4/20 =1/5
15/25=3/5
3/27=1/9
7/28 =1/4
18/30 =3/5
25/35=5/7
16/40=2/5
18/45=2/5
27/72=3/8
16/56=2/7
24/64=3/8
36/81=4/9
40/60 =2/3
9/63=1/7
300/1200=1/4
70/210 =1/3
100/140 =5/7
68/84=17/21
112/216=2/3
2.
1/2=12/24, 24/48
1/3 =8/24, 16/48
1/4 =6/24, 12/48
3/4 =18/24, 36/48
5/6 =20/24, 40/48
7/6 =28/24, 56/48
3/8 =9/24, 18/48
5/8 =15/24, 30/48
9/8 =27/24, 54/48
11/12=22/24, 44/48
13/12=26/24, 52/48
20 4 20
2009-11-12T17:33:21+01:00
2/6 = 1/3
15/9 = 5/3
4/12 = 1/3
5/15 = 1/3
4/20 = 1/5
15/25 = 3/5
3/27 = 1/9
7/28 = 1/4
18 /30 = 3/5
25/35 = 5/7
16/40 = 2/5
18/45 = 2/9
27/72 =3/8

niech kto inny dokończy
5 2 5
2009-11-12T17:45:19+01:00
2/6=1/3
15/9=5/3=1 2/3
4/20= 1/5
15/25= 3/5
3/27= 1/9
7/28= 1/4
18/30=3/5
25/35= 5/7
16/40=2/5
18/45=2/5
27/72=3/8
16/56=4/14
24/64=6/16
36/81=4/9
40/60=2/3
9/63=1/7
300/1200=1/4
70/210=1/3
100/140=5/7
68/84=17/21
112/216=14/271

zadanie 2
1/2=12/24=24/48
1/3=8/24=16/48
1/4=6/24=12/48
3/4=18/24=36/48
5/6=20/24=40/48
7/6=28/24=56/48
3/8=9/24=18/48
5/8=15/24=30/48
9/8=27/24=54/48
11/12=22/24=44/48
13/12=26/24=52/48


2 4 2