Grupa wodorotlenowa jest zawsze ----- (podaj wartościowość). Liczba grup wodorotlenowych jest zawsze równa -----. Nazwy wodorotlenków tworzy się dodając do słowa ------- nazwę ------- np. wodorotlenek potasu.
Gdy metal przyjmuje kilka wartościowości, to po jego nazwie musi być podana -------, np ------. Gdy metal ma jedną wartościowość to ------- , np ------.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T17:29:16+01:00
Grupa wodorotlenowa jest zawsze jednowartościowa. Liczba grup wodorotlenowych jest zawsze równa wartościowości metalu. Nazwy wodorotlenków tworzy się dodając do słowa "wodorotlenek" nazwę pierwiastka chemicznego np. wodorotlenek potasu.
Gdy metal przyjmuje kilka wartościowości, to po jego nazwie musi być podana wartościowość, np wodorotlenek żelaza (III). Gdy metal ma jedną wartościowość to nie podaje się wartościowości , np. wodorotlenek sodu.
2 5 2
2009-11-12T17:31:03+01:00
Jednowartościowa
wartościowości
wodorotlenek
pierwiastka
liczba wartościowości
wodorotlenek ołowiu (II)
to po jego nazwie nie podajemy wartościowości
wodorotlenek potasu
3 4 3