Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T17:22:26+01:00
1. Przepowiedzenie Lajosowi przyszłości przez wyrocznię.
2. Porzucenie syna króla w górach.
3. Odnalezienie chłopca przez pasterza i oddanie go w ręce władcy Koryntu.
4. Sprawdzenie przepowiedni przez Edypa i opuszczenie domu.
5. Nieświadome zabicie ojca.
6. Dotarcie do Teb i rozwiązanie zagadki Sfinksa.
7. Oddanie Edypowi Królestwa Teb i ręki Jokasty.
8. Wyjaśnienie klęsk nawiedzających kraj przez Terezjasza.
9. Samobójstwo Jokasty i okaleczenie się Edypa.
10. Przekazanie władzy w Tebach synom.
11. Wygnanie Polinejkesa przez Eteoklesa.
12. Śmierć braci.
13. Objęcie władzy przez Kreona.
14. Sprzeciw Antygony wobec władzy króla i śmierć dziewczyny.
2009-11-12T17:23:10+01:00
No to : Jokaście i jej mężowi urodził się Syn Edyp, który zabił ojca i ożenił się z matką. Mial z nią 4 dzieci z czego Dwóch braci się pozabijało w walce (polinejkes, eteokles), Antygona popełniła samobójstwo, a Ismena przeżyła. Kreon wuj Antygony zabił się , jego żona się zabiła widząc swojego syna popełniającego samobójstwo.
2009-11-12T17:26:22+01:00
1.Lajos z Jokastą postanawiają porzucić dziecko o imieniu Edypa z obawy że przepowiednia związana z ich synem się spełni.
2.Oddanie dziecka słudze.
3.Porzucenie i przekucie stup przez sługę.
4.Znalezienie chłopca przez pasterza.
5.Zaniesienie dziecka królowi Koryntu.
6.Król Koryntu razem z żona postanawiają się zaopiekować dzieckiem.
7.Edyp podczas z jednej uczt zostaje nazwany podrzutkiem.
8.Udanie się do wyroczni.
9.Edyp poznaje prawdę.
10. Zabicie człowiek przez Edypa.
11.Panowanie grozy w Tebach.
12.Rozwiązanie zagadki przez Edypa.
13.Edypa żeni się z Jokastą.