W królewskim sadzie rosły gruszki na wierzbie.Pewnego dnia zerwał się porywisty wiatr i 40% gruszek spadło.Po kilku dniach ogrodnik zerwał 90% pozostałych owoców, zostawiając na drzewie 12 sztuk. Ile gruszek rosło na wierzbie?

Uwaga!!:
Ma wyjść 200 gruszek a ja potrzebuję obliczeń ... podpowiem... zadanie z iksami ( x )...

POMOCY POTRZEBNE NA JUTRO!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T17:24:52+01:00
100%-40%=60%
90%*60=54[%]
60-54=6[%]
czyli 6% to 12
1%-2
100%=200

mam nadzieje że uznasz moja odpowiedz za najlepszą :D
1 5 1
2009-11-12T17:28:14+01:00
10% y = 12

y= 120

60% x = 120
1% x=2

x= 200

odp: Było 200 gruszek
1 5 1