Mama z a udział w teleturnieju otrzymała nagrodę 10000zł. Kwotę tę wpłaciła na 6-miesięczną lokatę terminową z rocznym oprocentowaniem 4%. Jaka kwotę będzie miała mama na tej lokacie po pół roku jeżeli podatek od odsetek wynosił 19%?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T17:37:02+01:00
Zysk w skali roku -> 10000*4%=400zł
czyli 200zł przez pół roku

19%*200=38
200-38=162
10000+162=10162
Mama będzie miała 10162zł po pół roku



3 3 3
2009-11-12T17:40:48+01:00
100%-19%=81%

4%*10000zł*81%=3240000
10000+3240000=3250000

Myślę, że tak powinno być :):*
1 1 1
2009-11-12T17:41:16+01:00
4% - 0,04
10000x 0,04 = 400
19%= 0,19
0,19x 400 = 76
10000 + 76 = 10076
Odp. Mama będzie miała 10076 zł
1 1 1