Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T17:45:32+01:00
CHRZEŚCIJAŃSTWO/JUDAIZM
- 1 Bóg w trzech osobach/Allah
- założycielem jest Jezus Chrystus/Mahomet
-domem modlitwy jest kościół/Meczet
-święta księgi to Biblia/Koran, Tora
-dniem świętym jest niedziela/piatek
-cechą charakterystyczna jest paruzja/ modlitwa 5 razy w ciagu dnia
2 3 2
2009-11-12T17:47:23+01:00
Sa religiami monoteistycznymi
swieta ksiega chrzesicijan-biblia, judazm-tora
symbol judaizmu-gwiazda dawida lub tarcza dawida,symbol chrzescijanstwa-ryba lub w III w krzyż
2009-11-12T17:47:47+01:00
CHRZEŚCIJAŃSTWO:
*dzień święty - Niedziela
*Biblia
*kościół - świątynia
*Mesjasz - Jezus Chrzystus
*kapłan - prezbiter
*Bóg Trójjedyny
*sakramenty
*kult świętych
* nauka o usprawiedliwieniu oparta na wierze w ofiarę Chrystusa
JUDAIZM:
*dzień święty - Szabat (Sobota)
*Stary Testament - Tora Pięcioksiąg
*kościół- synagoga
*czekają na Mesjasza
*kapłan - rabin
*Bóg Jedyny - Jahwe
*rytuały :obrzezanie, obmycie
*zakaz kult obrazów i świętych
*wypełnienie prawa za pomocą uczynków

Prosze bardzo, pozdrawiam ;]
6 4 6