Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T19:54:32+01:00
Łączne
- Otworzyłam okno i wyjrzałam przez nie.
- Sprzątałam ze stołu i upadł mi talerz.
- Wyjrzałam na zewnątrz i usłyszałam hałas.
- Przyszłam do muzeum i zostawiłam w szatni płaszcz.
- Nie zjadłam obiadu i nie wyniosłam śmieci.
- Odrobiłam wszystkie lekcje oraz przepisałam trzy zeszyty.
- Znajdę dla ciebie trochę czasu i wyjdziemy do kina.
- Miałam kłopoty i musiałam uciekać.
- On siedzi w ogródku i ogląda swoje kwiaty.
- Ona musi wziąć się za siebie i zacząć się uczyć.
przeciwstawne
- Zrobię zakupy ale za to nie wyjdę z psem na spacer.
- Nie kupię nowej bluzki ale zrobię ci prezent.
- Mam dla ciebie niespodziankę ale musisz za nią zapłacić.
- Przysłali mi nową płytę lecz nie wzięłam jej z domu.
- Ona ma ładne, niebieskie oczy a on bardzo lubi oglądać horrory.
- Chciałabym pojechać w góry, jednakże wyjeżdżam nad morze.
- Kupię nowy rower, natomiast ty kup kask i dzwonek.
- Mój pies rozbił mi nowy talerz lecz mam jeszcze kilka takich samych.
- Koty są głodne jednakże ja nie mam czym ich nakarmic.
- Mamy dużo pracy domowej ale ja mogę zgłosić nieprzygotowanie.
rozłączne
- Przyjadę do ciebie lub chociaż zatelefonuję.
- Postanowiłam zjeść jajecznicę lub zrobić sobie grzanki.
- Kupię sobię psa bądź zacznę hodować rybki.
- Znajdę nowego gitarzystę albo rozwiążę zespół.
- Dotrzymasz tajemnicy albo stracisz moje zaufanie.
- Muszę jej pomóc albo ona zrobi sobie krzywdę.
- Zarezerwuj bilety tudzież kup je osobiście.
- Przestańcie hałasować lub rozmawiajcie ciszej.
- Zdecydujemy się na współpracę z waszą klasą bądź zwrócimy się do innych uczniów o pomoc.
- Mogę kupić tę książkę albo wypożyczyć ją w bibliotece.
2009-11-12T21:25:37+01:00
Łączne :
Siedzieli w milczeniu i ciągle patrzyli na siebie.
Czytałam tę powieść a także oglądałam ekranizację.
Zobaczyłem ją i odrazu się zakochałem.
Miłość jest najwyższą siłą wszechświata, to ona wprawia w ruch gwiazdy.
Całe dnie nic nie robię, ciągle myślę o tobie.


rozłączne:
Posłuchamy płyt lub pójdziemy do kina.
Bohater wybierze szczęście osobiste lub postąpi szlachetnie.
Popołudniami chodzili na spacery albo uczyli się do egzaminu.
Pójdę jutro do szkoły albo zostanę w domu.
Poczytam książke lub pooglądam telewizję.

przeciwstawne:
Była trochę obrazona, ale zatańczyła ze mną.
To jest zwykła bajka lecz mi się podoba.
Podobała mi się , ale nie chciałem z nią zatańczyć.
Zakochałam się w Jacku, ale on mnie nawet nie zauważa.
Podoba mi się ta bluzka, ale jej nie kupie.


2009-11-12T21:52:58+01:00
Przeciwstawne:
- Chciałabym pojechać w góry, jednakże wyjeżdżam nad morze.
- Kupię nowy rower, natomiast ty kup kask i dzwonek.
- Mój pies rozbił mi nowy talerz lecz mam jeszcze kilka takich samych.
- Koty są głodne jednakże ja nie mam czym ich nakarmic.
- Mamy dużo pracy domowej ale ja mogę zgłosić nieprzygotowanie.
-To jest zwykła bajka lecz mi się podoba.
-Podobała mi się , ale nie chciałem z nią zatańczyć.
-Zakochałam się w Jacku, ale on mnie nawet nie zauważa.
-Podoba mi się ta bluzka, ale jej nie kupie.
Był trochę obrazony, ale zatańczył ze mną.
Łączne:
-Siedzieli w milczeniu i ciągle patrzyli na siebie.
-Czytałam tę powieść a także oglądałam ekranizację.
-Zobaczyłem ją i odrazu się zakochałem.
-Miłość jest najwyższą siłą wszechświata, to ona wprawia w ruch gwiazdy.
-Całe dnie nic nie robię, ciągle myślę o tobie.
- Odrobiłam wszystkie lekcje oraz przepisałam trzy zeszyty.
- Znajdę dla ciebie trochę czasu i wyjdziemy do kina.
- Miałam kłopoty i musiałam uciekać.
- On siedzi w ogródku i ogląda swoje kwiaty.
- Ona musi wziąć się za siebie i zacząć się uczyć.
Rozłączne:
- Kupię sobię psa bądź zacznę hodować rybki.
- Znajdę nowego gitarzystę albo rozwiążę zespół.
- Dotrzymasz tajemnicy albo stracisz moje zaufanie.
- Muszę jej pomóc albo ona zrobi sobie krzywdę.
- Zarezerwuj bilety tudzież kup je osobiście.
- Przestańcie hałasować lub rozmawiajcie ciszej.
-Bohater wybierze szczęście osobiste lub postąpi szlachetnie.
-Popołudniami chodzili na spacery albo uczyli się do egzaminu.
-Pójdę jutro do szkoły albo zostanę w domu.
-Poczytam książke lub pooglądam telewizję.