Odpowiedzi

2009-11-12T17:51:34+01:00
Dane:
dł.wskazówki: 8 cm
czas: 45 min, czyli droga będzie wynosić 45/60 obwodu koła
obw kola: 2πr
2πr=2π*8=16π

Długość przebytej drogi przez wskazówkę:
45/60 * 16π= ¾*16π=12π[cm]
Odp: Droga przebyta przez wskazówkę wynosi 12πcm.
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T17:58:37+01:00
L=2(pir
l=2(pi)8
l=16(pi)r

16(pi)cm - 60minut
x - 45minut


x=16(pi)*45 /60

x=12(pi) cm
1 1 1