Zadanie 1
Uzupełnij zdania:

W jamie ustnej rozpoczyna się trawienie __________

W żołądku rozpoczyna się _____________

W dwunastnicy zachodzi trawienie __________ , ___________ , __________ .

W dalszych odcinkach jelita cienkiego odbywa się __________ do kosmków glukozy , ____________ , ____________ , __________ i ____________ skąd z krwią są rozprowadzane po organizmie.

Wchłanianie wody oraz wytwarzanie witamin K i B12 ma miejsce w __________________ .



zadanie 2
obok zdań prawdziwych postaw P a fałszywych F

W jamie ustnej odbywa się wstępne trawienie białek.

Kwas solny niszczy drobnoustroje i uaktywnia pepsynę.

W dwunastnicy są trawione tylko tłuszcze.

Strawiony pokarm jest wchłaniany w jelicie grubym.

Trzustka wytwarza żółć, która uczestniczy w trawieniu tłuszczów.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T17:52:15+01:00
Zad.1
W jamie ustnej rozpoczyna się trawienie cukrów.

W żołądku rozpoczyna się trawienie białek.

W dwunastnicy zachodzi trawienie węglowodanów, tłuszczy i białek .

W dalszych odcinkach jelita cienkiego odbywa się wchłanianie do kosmków glukozy , aminokwasów , witamin , glicerolu i kwasów tłuszczowych skąd z krwią są rozprowadzane po organizmie.

Wchłanianie wody oraz wytwarzanie witamin K i B12 ma miejsce w jelicie grubym .


zadanie 2
obok zdań prawdziwych postaw P a fałszywych F

W jamie ustnej odbywa się wstępne trawienie białek. ---F

Kwas solny niszczy drobnoustroje i uaktywnia pepsynę. ---P

W dwunastnicy są trawione tylko tłuszcze.---F

Strawiony pokarm jest wchłaniany w jelicie grubym.---P

Trzustka wytwarza żółć, która uczestniczy w trawieniu tłuszczów. ---F
9 4 9
2009-11-12T17:53:13+01:00
1W jamie ustnej rozpoczyna się trawienie cukrów

W żołądku rozpoczyna się białek

W dwunastnicy zachodzi trawienie cukrów , białek , tłuszczów .

W dalszych odcinkach jelita cienkiego odbywa się wchłanianie do kosmków glukozy , aminokwasów , witamin , glicerolu i kwasów tłuszczowych skąd z krwią są rozprowadzane po organizmie.

Wchłanianie wody oraz wytwarzanie witamin K i B12 ma miejsce w jelicie grubym .







4 2 4
2009-11-12T17:56:01+01:00
Zadanie 1
Uzupełnij zdania:

W jamie ustnej rozpoczyna się trawienie cukrow

W żołądku rozpoczyna się trawienie biaka

W dwunastnicy zachodzi trawienie bialka ,tuszczow, cukrow.

W dalszych odcinkach jelita cienkiego odbywa się wchanianie do kosmków glukozy skąd z krwią są rozprowadzane po organizmie.

Wchłanianie wody oraz wytwarzanie witamin K i B12 ma miejsce w jelicie grubym .



zadanie 2
obok zdań prawdziwych postaw P a fałszywych F

W jamie ustnej odbywa się wstępne trawienie białek. F

Kwas solny niszczy drobnoustroje i uaktywnia pepsynę. P

W dwunastnicy są trawione tylko tłuszcze. F

Strawiony pokarm jest wchłaniany w jelicie grubym. F

Trzustka wytwarza żółć, która uczestniczy w trawieniu tłuszczów. P
4 4 4