Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T18:14:38+01:00
A)6x-7(11+2x)+2=-4(15-x)+3x
6x-77+14x+2=-60+4x+3x
20x-75=-60+7x |-7x
27x-75=-60 |+75
27x=15 |:15
x=1,8

b)3(5x+30=7(x+5)-3(2-x)
15x+90=7x+35-6+3x
15x+90=10x+29 |-10x
5x+90=29 |-90
5x=-61 |5
x=-12,2

c)2(x-1)+4(x-3)=-3(x-2)+9
2x-2+4x-12=-3x-6+9
6x-14=-3x+3 |+3x
9x-14=3 |+14
9x=17 |:9
x=1,9

d)5x-3(6-8x)=x-7(x+4)
5x-18+24x=x-7x-28
29x-18=-6x-28 |+6x
35x-18=-28 |+18
35x=-10 |:35
x=-0,3

e)2x+8(2x-3)-6(x-3)=5(3x+1)+2x-11
2x+10x-24-6x+18=15x+5+2x-11
6x-7=17x-6 |-6x
-7=11x-6 |+6
-1=11x |:11
x=-0,1

f)3(2x+3)-5(x-2)-4(x+7)=3
6x+9-5x+10-4x-28=3
-3x+19=3 |-19
-3x=-16 |:(-1)
3x=16 |:3
x=5,3

g)6(3,5-1,2x)=5(-3,5x+1,2)+0,3x
21-7,6x=-17,5x+6+0,3x
21-7,6x=17,8x+6 |+7,6x
21=25,4x+6 |-6
15=25,4x |:25,4
x=0,6
2009-11-12T18:17:22+01:00
A) 6x-77-14x+2=-60-4x+3x
6x-14x+4x-3x=-60+77-2
-7x=15 /÷(-7)
x=-(15÷7)
x=-2 i 1/7 (jedna siódma)
b) 15x+90=7x+35-6+3x
15x-7x-3x=35-6-90
5x=-61 /÷5
x=-12.2
c) 2x-2+4x-12=-3x+6+9
2x+4x+3x=6+9+2+12
9x=29 /÷9
x=3 i 2/9 (dwie dziewiąte)
d) 5x-18+24x=x-7x-28
5x+24x-x+7x=-28+18
35x=-10 /÷ 35
x=-10/35 (dziesięć trzydziestych piątych)
x=-2/7 (dwie siódme)
e) 2x+16x-24-6x+18=15x+5+2x-11
2x+16x-6x-15x-2x=5-11+24-18
-5x=0 /÷(-5)
x=0
f) 6x+9-5x+10-4x-28=3
6x-5x-4x=3-9+28-10
-3x=12 /÷(-3)
x=-4
g) 21-7.2x=-17.5x+6+0.3x
-7.2x+17.5x-0.3x=6-21
10x=-15 /÷10
x=-1.5

Zadania są od razu rozwiązywane bez przpisywania zadania.
Proszę bardzo, pozdrawiam ;]