1. W portmonetce po zakupach zostało 45zł, stanowi 15% sumy , jaka w niej była przed zakupami. ile pieniędzy było w portmonetce przed zakupami?

2. Cena jednego kilograma jabłek na targu wynosi 2,4zł. Te same jabłka w sklepie kosztują 3zł.

a) O ile procent cena jabłek w sklepie jest wyższa od ich ceny na targu?
b) O ile procent tańsze są jabłka na targu niż w sklepie?

Proszę o wszystkie obliczenia :)

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-12T17:55:52+01:00
1. 15% to 45zl
100% to x
15x=45*100
15x=4500/15
x=300zl

2009-11-12T17:57:23+01:00
1.
45zł - 15%
x - 100%
15x = 45 * 100
15x =4500
x = 300 zł

Odp: MIała w portmonetce 300zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T17:58:40+01:00
1.
45 zł- 15%
x zł - 100%

15x=100*45
15x=4500 /:15
x= 300 zł

odp 300 zł

2)t=2,4 zł
s=3zł
a) x=3*100%/2,4=125%
odp sa droższe o 25%
b)x=2,4*100/3=80%
odp tansze o 20%