Podczas turnieju rycerskiego u króla lula każda walka trwała 7 minut. Czas odmierzano dwiema klepsydrami małą i dużą. podczas jednej walki małą klepsydrę obracano 3 razy i potem dużą 6 razy albo małą klepsydrę 8 razy i potem dużą 2 razy.
Jaki czas odmierzała mała klepsydra???

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T18:00:13+01:00
X-mala klepsydra
y duza klepsydra

3x+6y=7
8x+2y=7 /(-3)

3x+6y=7
-24x-6y=(-21)
(metoda przeciwnych współczynników)
-21x=(-14) / :(-21)
x=2/3 min

2/3 * 60sek = 40sek

odp mala klepsydra odmierza 40sek
1 5 1
2009-11-12T18:00:46+01:00
Mała klepsydra odmierza 40sek.
1 5 1