Odpowiedzi

2009-11-12T18:02:21+01:00
Zmiennocielpne sa dlatego ze wraz z temperatura otoczenia zmienia sie temperatura ich ciala , to jest zmiennocieplnosc
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T18:09:57+01:00
Gady zaliczane są do zmiennocieplnych, gdyż są uzależnione od temperatury otoczenia a ich ciało nie posiada stałej temperatury jak to ma miejsce w przypadku zwierząt stałocieplnych- Ptaków i Ssaków.Dlatego muszą stale kontrolować swoją temperaturę, gdy jest zimno wygrzewają się na Słońcu, a gdy gorąco chowają w cieniu.W Polsce mamy bardzo mało gat gadów i wszystkie są pod ochroną ponieważ nie szanuje się tych zwierząt i naturalnego środowiska, wycinanie/karczowanie lasów, zanieczyszczenia itp.
;)
1 5 1
2009-11-12T21:42:11+01:00
Są zmiennocieplne bo ich temperatura ciala jest taka jak otoczenia np gdy na dworze jest 10 stopni to one maja 10, a nie tak jak my zawsze 36,6.
W polsce ich jest mało bo gady lubią ciepełko np krokodyle czesto sobie leżą na słońcu.