1) Krzysztof kupił x kg gruszek i y kg cytryn. Cena gruszek wynosi a zł za 1 kg cena 1 kg cytryn byl niższa o 1 zł od ceny 1kg gruszek. Ile krzysztof zaplacił za owoce ?

2)Obwód prostąkąta równa sie p (cm). Jeden z boków prostokata o wymiarach a metrów na b metrów. Za pomocą a oraz p wyraż w centymetrach długośc drugiego boku prostokąta.

3)Roztwór waży a kilogramów i zawiera 40% soli. W roztworze tym rozpuszczamy jeszce b kilogramow soli. Ile procent będzie znanowiła sol w nowym roztworze ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T20:19:01+01:00
1) Krzysztof kupił x kg gruszek i y kg cytryn. Cena gruszek wynosi a zł za 1 kg cena 1 kg cytryn byl niższa o 1 zł od ceny 1kg gruszek. Ile krzysztof zaplacił za owoce ?

a- cena 1kg gruszek
a-1 - cena 1kg cytryn
ax+y(a-1)=z
odp. z=ax+ay-y

2.Obwód prostąkąta równa sie p (cm). Jeden z boków prostokata o wymiarach a metrów na b metrów. Za pomocą a oraz p wyraż w centymetrach długośc drugiego boku prostokąta.


p=2a+2b
a=a*b
b=a/a

p=2a+a/a
p=2a+1
2a=p-1
a=(p-1)/2

3)Roztwór waży a kilogramów i zawiera 40% soli. W roztworze tym rozpuszczamy jeszce b kilogramow soli. Ile procent będzie znanowiła sol w nowym roztworze ?

40%a+100%b=x%(a+b)
0,4a+b=x%(a+b) /:(a+b)
x=0,4/b+1/a






2009-11-14T00:57:35+01:00
1.
cytryny -> a-1zł
gruszki -> a

xa + y(a-1) =
= xa +ya-y


2.
jeden z bokow: a/b
drugi: x

P = 2a/b +2x
1/2*P*b /a =x
x=Pb/2a

3.
a*40% +b = (a+b) *x%

(0,4a+b)/(a+b) = x%


Pozdrawiam! :0