Autobus przejechal droge 4km ze srednia predkoscia 20km/h a nastepnie droge 12km ze srednia predkoscia 40km\h oblicz ile wynosi srednia predkosc na calej trasie Zad 2 samochod jechal z predkoscia o wartosci Vo=90km/h w ciagu 20s wartosc predkosci wzrosla do Vk=108km/h oblicz droge jaka w tym czasie pokonal samochod zad3 na cialo o masie 5000g dzialaja dwie sily ktorych kierunki przechodza przez srodek masy ciala oblicz wartosc sily wypadkowej i okresl kierunek oraz oblicz wartosc przyspieszenia wszystkie wetory leza w jednej plaszczyznie
zad4na koncu sznurka o dlugosci 2m zawieszono kamyk o masie 50g sznurek wytrzymuje sile rozciagania o wartosci 100N .KAMIEN WPRAWIONO W RUCH PO OKREGU OBLICZ NAJKROTSZY OKRES OBIEGU TEGO RUCHU
zad 5 wzdluz polozonego nad brzegiem jeziora pomostu biegnie stefek z v=5m/s masa stefka wynosi 70kg na koncu pomostu znajduje sie lodka do ktorej wskakuje stefek lodka nie byla przywiazana do pomostu wiec odplywa ze stefkiem z v=2m/s
prosze o rozwiazanie na jutro bardzo prosze

3

Odpowiedzi

2009-11-12T18:40:07+01:00
Zad.1

S₁ = 4km
V₁ = 20km/h
t₁ = 4 km / 20 km/h = 1/5 h

S₂ = 12 km
V₂ = 40 km/h
t₂ = 12km / 20km/h = 3/5 h

S =S₁ + S₂ = 4km + 12 km = 16 km
t= t₁ + t₂ = 1/5 h + 3/5 h = 4/5 h
V = s/t = 16km : 4/5 h = 20km/h

odp: Średnia prędkość na całej trasie wynosi 20km/h.




zad.2

Vo=90km/h
t = 20s = 1/3 min 1/180 h
Vk=108km/h

108km/h - 90 km/h = 18 km/h
S = 1/180h * 18km/h = 1/10km = 100m

odp: Samochód przejechał w tym czasie 100 metrów.

Mam nadzieję, ze troszkę pomogłam:)
3 2 3
  • Użytkownik Zadane
2009-11-17T20:33:10+01:00
Zad.1

S₁ = 4km
V₁ = 20km/h
t₁ = 4 km / 20 km/h = 1/5 h

S₂ = 12 km
V₂ = 40 km/h
t₂ = 12km / 20km/h = 3/5 h

S =S₁ + S₂ = 4km + 12 km = 16 km
t= t₁ + t₂ = 1/5 h + 3/5 h = 4/5 h
V = s/t = 16km : 4/5 h = 20km/h

odp: Średnia prędkość na całej trasie wynosi 20km/h.




zad.2

Vo=90km/h
t = 20s = 1/3 min 1/180 h
Vk=108km/h

108km/h - 90 km/h = 18 km/h
S = 1/180h * 18km/h = 1/10km = 100m

odp: Samochód przejechał w tym czasie 100 metrów.

Mam nadzieję, ze troszkę pomogłem:)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T15:17:50+01:00
Zad.1
v = s : t
t = s : v
s = s₁ + s₂
t = t₁ + t₂

s₁ = 4 km
v₁ = 20 km/h
t₁ = 4km : 20km/h = 1/5 h = 12 min

s₂ = 12 km
v₂ = 40 km/h
t₂ = 12km : 20km/h = 3/5 h = 36 min

s = 4km + 12 km = 16 km
t = 1/5 h + 3/5 h = 4/5 h = 48 min

V = 16km : 4/5 h = 20 km/h


zad.2
Vp = 90 km/h
t = 20s = 1/180 h
Vk = 108 km/h

s = v * t
Δv = vk - vp
Δv = 108km/h - 90km/h = 18 km/h
s = 1/180h * 18km/h = 0,1km = 100 m


4 4 4